Sayfalar

14 Temmuz 2014 Pazartesi

FIRIN SÜTLAÇ; SONUNDA BAŞARDIK! YUPPY ^-^

Malum yaz sıcakları Temmuz ayında kendini iyiden hissettirmeye başladı. Tatlısız da gün geçmiyor ki! Tercihlerim arasında sütlü ve hafif tatlılar var. Şimdi size sütlacın benimle olan hikayesini yazacağım. 
Çocukluğumdan bu yana annemin yaptığı sütlaca hep muhalefet oldum ve hep eleştirdim kendisini. Aslında annemin sütlacı ben hariç herkes tarafından tam not alır. Ben bir türlü hayal ettiğim tadı sadece annemin değil bugüne kadar kimsenin sütlacın da alamadım. En meşhurum diye bilinenlerde dahil. Ya kıvamı çok cıvık, ya şekerli, yada pirincin miktarı çok fazla oluyor. Bir türlü istediğim tadı bulamıyorum. Farklı bloklardan aldığım tarifleri kullanarak kendi denemelerimle de bir türlü istediğim sonucu alamadım. 

Şileden doğal süt gelince bir kısmını yoğurt yaptım bir kısmınında sütlaç yapmak için ayırdım.

İşte bu dedirten tat  ^-^


Malzemeler:

1/2 su bardağı pirinç,
1,5 su bardağı su,
5 su bardağı süt + 1,5 su bardağı su,
3 yemek kaşığı pirinç unu,
1 yemek kaşığı nişasta,
1 paket vanilya,
1 su bardağı (tepeleme) toz şeker

Yapılışı:

1,5 su bardağı su ile 1/2 su bardağı pirinci yumuşayıncaya kadar pişirin. Pirinçler pişerken 5 su bardağı süt + 1,5 su bardağı suya un, nişasta, şeker, vanilyayı ekleyin ve homojen bir karışım elde edin. Bu karışımı pişen pirinçlerin üzerine ekleyin ve kıvam alıncaya kadar orta ateşte karıştırın.

Karışımı varsa güveç kaplarımıza yada ısıya dayanıklı servis kaplarına aldıktan sonra fırın tepsisine su ilave etmeyi unutmayın. Eksik yok ise 200 derecelik fırında üzerine kızara kadar tutun.

En az 4-5 saat dinlendikten sonra servis edebilirsiniz. Ertesi gün kıvamı oturduktan sonra daha leziz olacaktır.

Afiyet olsun.

SU,

Ümraniye, İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder